当前位置:首页  国际交流  新闻资讯

第五届中美学术论坛圆满结束

时间:2018-05-28浏览:618


 2018517日,第五届上海师范大学与美国纽约州立大学奥斯威戈分校合作举办的中美大学生学术论坛在上海师范大学商学院举行。


美方和中方各选派了十位学生对自己在商业领域的研究课题做了全英语讲演。上海师范大学商学院赵红军教授、朱敏副教授、杨宝华副教授和宋玉平博士担任中方评委;美国纽约州立大学商学院DONG Qiong教授与SPECTOR Chales Andraw教授担任美方评委;美国韦伯州立大学商学院STEVENSON Doris教授和意大利佛罗伦萨大学国际经济系SEGRETO Luciano教授担任客座评委。


最终以下几名学生获得名次,上海师范大学商学院给获奖学生颁发了证书并给予了奖励:


名次

题目

作者(学生)

指导教师

一等奖

For what are the 100 Chinese cities renowned for e-commerce?——Based on the analysis of 2013-2016 years data from the Ali Institute

蔡梦敏

赵红军

二等奖

The Impact of Monetary Policy on Corporate Debt Financing

徐闪赏

李慧

二等奖

The Impact of Patient Flow and Facility Attributes on CMS Star Ratings

Leah Souza

美方教师

二等奖

What Factors Lead to the Regional Differences in Development

of Internet Finance in China?   ——An Analysis Based on

Spatial Durbin Model

赵晓媚

李小平

三等奖

Does There Exist An Arbitrage Opportunity in AH Stocks?

李震巍

宋玉平

三等奖

American Trade Deficit & China

Genesis Licil

美方教师

三等奖

The present situation and factors of Corporate Social Responsibility (CSR) education in Chinese university business schools

张嘉琳 、柴晓鸽

刘春济

三等奖

The Effects of Research and Development Capitalization

Noah Oliver

美方教师

三等奖

Does the Change in the Presentation of Investment Income Affect Accounting Conservatism?

——Based on the Panel Data Analysis of China A Share Listed Companies

徐晓丹

黄虹


上海师范大学商学院中美大学生学术论坛于2014年春季第一期举办,是与美国纽约州立大学商学院合作,旨在通过对中美比较研究的关注,帮助双方学生更好地了解两国的经济政策和商务活动。参赛论文必须为原创,论文语言为英文。论坛举办地在中美两国间交替举行,2019年的第六届中美大学生学术论坛将在美国纽约州奥斯威戈举行。